loading...
فوتبال انلاین
tanha بازدید : 66 شنبه 29 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

رائول گونزالس بازیکن فوتبال باشگاه رئال مادرید است. او در این تیم در نقش مهاجم بازی می‌کند.او در مادرید بسیار محبوب است.رائول تاکنون ۳۲۰ گل برای رئال مادرید به ثمر رسانده که وی را به عنوان گلزن ترین بازیکن تاریخ باشگاه رئال مادرید معرفی می‌کند.همچنین وی دارای بیشترین گل زده در تیم ملی اسپانیا است.افتخارات او در رده باشگاهی و ملی بسیار است.او اولین بازی خود برای رئال مادرید در لالیگا را در تاریخ ۲۹ اکتبر سال ۱۹۹۴ مقابل رئال ساراگوسا انجام داد و اولین گل خود در لیگ اسپانیا را در ۵ نوامبر ۱۹۹۴ در دربی مادرید مقابل اتلتیکو به ثمر رساند. رائول بازیکن بسیار با اخلاقی است که به علت علاقه به همسرش بعد از هر گل بر حلقه ازدواجش بوسه می‌زند........

رائول گونزالس
Raul Gonzalez 10mar2007.jpg
شناسنامه
نام کاملرائول گونزالس بلانکو
زادروز۲۷ ژوئن ۱۹۷۷
زادگاهمادرید، اسپانیا
قد۱۸۰ سانتی متر
نام مستعارفرشتهٔ مادرید
رائولیتو
هفت
کاپیتان
پسر طلایی برنابئو
پسر نیک برنابئو
اطلاعات باشگاهی
باشگاه کنونیرئال مادرید
شمارهٔ پیراهن۷
پُستمهاجم
هافبک هجومی
باشگاه‌های جوانان
۹۰-۹۴اتلتیکو مادرید
رئال مادرید
باشگاه‌های حرفه‌ای

تیم ملی

۱۹۹۶-اسپانیا۴۷

 

رائول

رائول گونزالز بلانکو ملقب به رائول نام کامل کاپیتان محبوب و پر افتخار باشگاه رئال مادرید است. رائول متولد ۲۷ ژوئن سال ۱۹۷۷ در شهر مادرید است و تمام دوران بازیگری خود را در باشگاه رئال مادرید سپری کرده‌است.

رائول با به ثمر رساندن ۶۷ گل در لیگ قهرمانان اروپا عنوان بهترین گلزن کل تاریخ این رقابتها را متعلق به خود کرده‌است و تاکنون موفق شده‌است ۳ بار در این رقابتها به عنوان قهرمانی برسد.

 

 رئال مادرید

اولین فصل حضور رائول در باشگاه رئال مادرید برمی گردد به سال ۱۹۹۴ زمانی که وی فوتبال را از تیم C رئال مادرید اغاز کرد.

او توانست در ۷ بازی ۱۳ گل برای تیمش به ثمر برساند تا موفق شود مستقیما به تیم اصلی باشگاه راه یابد.

او با ۱۷ سال و ۴ ماه به تیم اصلی راه یافت که او را به عنوان جوانترین بازیکن تاریخ رئال مادرید نامیدند.

وی در همان سال ۱۹۹۴ موفق شد در ۲۸ بازی ۹ بار برای تیم اول رئال مادرید گلزنی کند و توانست در همان فصل اول حضورش به مقام قهرمانی لالیگا دست یابد.

در تاریخ ۲۸ سپتامبر ۲۰۰۵ در چارچوب لیگ قهرمانان اروپا تیم رئال مادرید موفق شد با حساب ۲ - ۱ تیم المپیاکوس را شکست دهد که در ان بازی رائول موفق شد با گلزنی خود اولین بازیکنی باشد که در تاریخ لیگ قهرمانان تعداد گلهایش به عدد ۵۰ می‌رسد.

رائول تاکنون ۷۱۱ بار برای رئال مادرید به میدان رفته‌است که در این تعداد بازی ۳۲۰ بار گلزنی کرده‌است و از این لحاظ دارای بیشترین بازی و گل در تاریخ باشگاه رئال مادرید است.


الفردو دی استفانو رئیس افتخاری باشگاه رئال مادرید برای این باشگاه ۲۱۷ بار گلزنی کرده‌است که رائول در فصل ۲۰۰۸-۲۰۰۹ توانست رکورد او را نیز بشکند.

 

 تیم ملی اسپانیا

رائول در ۱۰۲ باری که برای تیم ملی اسپانیا بازی کرده‌است موفق شده ۴۴ بار گلزنی کند که با این تعداد گل عنوان بهترین گلزن تاریخ اسپانیا نیز به او تعلق دارد.

اولین بازی ملی رائول در سال ۱۹۹۶ و در برابر تیم ملی چک انجام گرفت و در سال ۲۰۰۲ بعد از اینکه فرناندو هیه رو از تیم ملی خداحافظی کرد بازوبند کاپیتانی تیم ملی به وی رسید.

رائول تاکنون در جامهای جهانی ۱۹۹۸ - ۲۰۰۲ و ۲۰۰۶ و همچنین در جامهای یورو ۲۰۰۰ و ۲۰۰۴ بازی کرده‌است و در تمام انها توانسته‌است گلزنی کند.

در تاریخ ۲۷ مارس ۱۹۹۹ رائول با گلزنی در مقابل تیم اتریش موفق شد هشتصدمین گل تاریخ اسپانیا و درست ۳ سال و نیم بعد در تاریخ ۷ سپتامبر ۲۰۰۲ با گلزنی در مقابل یونان نهصدمین گل تاریخ اسپانیا را به ثمر رساند.


رائول بعد از گلزنی به تیم تونس در چارچوب رقابتهای جام جهانی ۲۰۰۶ المان عنوان هجدهمین بازیکنی که توانسته‌است در سه جام جهانی مختلف گلزنی کند متعلق به خود کرد.

این بازیکن پرافتخار بعد از زدن هر گل بر انگشتر ازدواج خود بوسه می‌زند و گل خود را به همسرش مامن تقدیم می‌کند.

مامن سانز نام همسر رائول و یک مدل اسپانیایی می‌باشد که حاصل ازدواج این زوج اسپانیایی چهار پسر است به نامهای: خورخه که رائول این نام را به خاطر علاقه زیادش به خورخه والدانو یکی از اسطوره‌های رئال مادرید بر روی پسرش نهاد.

همچنین نام دیگر پسر رائول هوگو می‌باشد که این نام نیز به این خاطر انتخاب شده‌است که هوگو سانچز دیگر اسطوره رئال مادرید یکی از بازیکنان مورد علاقه رائول در سنین کودکی بوده‌است رائول دو پسر دیگر به نامهای هکتور و متئو را نیز دارد.

شایان ذکر است که رائول قبل از امدن به رئال مادرید برای انجام تست به باشگاه همشهری و رقیب رئال مادرید یعنی اتلتیکومادرید رفته بود ولی استعدادیابان این باشگاه او را مناسب ندانسته و وی را رد کرده بودند تا دست تقدیر او را به سوی باشگاه رئال مادرید بکشاند و او را تبدیل به سمبل پرافتخارترین باشگاه دنیا کند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 0
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 5
  • آی پی امروز : 13
  • آی پی دیروز : 13
  • بازدید امروز : 42
  • باردید دیروز : 14
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 107
  • بازدید ماه : 431
  • بازدید سال : 3,783
  • بازدید کلی : 36,415