loading...
فوتبال انلاین
tanha بازدید : 147 جمعه 14 اردیبهشت 1403 نظرات (0)
نوامبر سال 1986 روزی ویژه در تاریخ باشگاه منچستر یونایتد است. در این روز سرالكس فرگوسن به سمت سرمربیگری این تیم پرهوادار برگزیده شد.
اكنون بیش از 21 سال از آن روز می‌گذرد ولی فرگوسن كماكان سرمربی منچستر یونایتد است. وی در این فصل گوشه‌ای دیگر از هنر خود را به نمایش گذاشته و با تیمی مركب از بازیكنان جوان و چندباتجربه حركتی دیگر به سمت قهرمانی را آغاز كرده است. تیم او بی‌شك از آماده‌ترین تیم‌های حال حاضر اروپاست و بر این فرضیه كه تاریخ مصرف مربیان در یك باشگاه نمی‌تواند بیش از چند سال باشد، خط بطلان كشیده است. فرگوسن قدیمی‌ترین مربی در میان مربیان تیم‌های جهان است. در این مطلب كه به قلم گیل گیلسپی نگاشته شده بهترین‌های منچستر یونایتد در زمان فرگوسن از دیدگاه این نویسنده سایت گل مورد بررسی قرار می‌گیرد.
بتازگی فرگوسن در جواب به سوالی راجع به بهترین و موثرترین شاگردانش طی این سال‌ها، از پل اسكولز، رایان گیگز، گری نویل، روی كین، برایان مك كلر و دنیس اروین نام برده است.اما این یك حقیقت است كه قرار گرفتن گیگز و اسكولز در رده اول و دوم ده بازیكن برتر، نمی‌تواند چندان واقعی باشد. باید اذعان كرد كه انتخاب بهترین بازیكنان این باشگاه در سال‌های اخیر كاری آسان نیست، اما اگر بخواهیم این كار را انجام دهیم، نمی‌توانیم این بازیكنان را در فهرست 11 بازیكن برتر این باشگاه طی این سال‌ها قرار دهیم:

گری نویل: او یك حرفه‌ای قابل تقدیر است اما یك بازیكن بزرگ نیست او در دفاع خوب است هرچند كه كم‌اشتباه نمی‌‌كند، اما مشكل اصلی او در هجوم است كه به بازیكنی معمولی مبدل می‌شود.
اوله گنار سولشر: او كسی است كه با صبوری بسیار 11 فصل در اولدترافورد بود و در اكثر این فصول روی نیمكت نشست. با وجود گل‌های باارزشی كه زد، هرگز یك بازیكن كلاس جهانی نبود.

استیو بروس و گری پالیستر: آنها مدافعانی قدرتمند و توانا بودند، اما در مقایسه با بازیكنان برتر بوضوح در سطح پایین‌تری قرار می‌گیرند.

یاپ استم: او در زمان حضورش در اولدترافورد بهترین مدافع میانی لیگ برتر بود، اما بعد از 3 سال فرگوسن او را از تیم بیرون انداخت.

ریو فردیناند: وی نیز مدافعی مستحكم و پرقدرت است، اما هر چند بازی یك بار تمركزش را از دست می‌دهد و مرتكب اشتباه می‌شود.

پل مك گراث: او بهترین مدافع ایرلندی تاریخ است، ولی برای قرار گرفتن در جمع بهترین‌ها به اندازه كافی خوب نیست. او خیلی شبیه پسر نلسون ماندلاست.

به این جمع باید پل اینس، تدی شرینگام، نیكی بات، نمانیا ویدیچ و كارلوس توس را نیز اضافه كنیم. د.آنچه در پی می‌آید برترین بازیكنانی است كه زیر نظر فرگوسن طی 21 سال اخیر بازی كرده‌اند. ترتیب‌بندی هم براساس تاثیرگذاری و سطح كیفی بازیكنان است.

اریك كانتونا



او را پادشاه اریك می‌نامیدند. روی كین می‌گوید: او آمده بود كه شماره یك باشد. كانتونا در سال 1992 از لیدزیونایتد به اولدترافورد پیوست. او در منچستریونایتد به بازیكن دیگری تبدیل شد كه متفاوت تمرین می‌كرد، متفاوت بازی می‌كرد و حتی متفاوت زندگی می‌كرد.
جورج بست، بزرگترین بازیكنی كه تا به حال پیراهن قرمز منچستریونایتد را پوشیده یك بار گفت: حاضرم همه چیزم را بدهم تا برای یك بار هم كه شده در كنار اریك در اولدترافورد بازی كنم.

روی كین‌



مثل كانتونا، روی كین هم به كلی جادویی بود و مثل وی یك فوتبالیست معمولی نبود. كین باهوش بود و كسی بود كه خصوصیات رهبری یك تیم را داشت. او می‌توانست بازیكنان دیگر را هدایت كند و با قدرتش كاری كند كه بازی به همان راهی برود كه خودش می‌خواست. چه كسی می‌تواند نقش برجسته او در دیدار نیمه نهایی لیگ قهرمانان در سال 1999 برابر یوونتوس را فراموش كند. او كسی بود كه باعث شد من‌یونایتد دو گل خورده را جبران كند و بازی را ببرد.

پیتر اشمایكل‌



دروازه‌بانی فوق‌العاده كه پیراهن سایز XXXL می‌پوشید. تا قبل از او هیچ دروازه‌بان دیگری تا این اندازه بر محوطه جریمه احاطه نداشت. آمادگی بدنی او و فیزیك ویژه‌اش از او یك شوت‌گیر بی‌همتا ساخته بود. در سال 2001 اشمایكل در یك همه‌پرسی كه از سوی رویترز ترتیب داده شده بود و آراء 200 هزار نفر را در بر می‌گرفت بهترین دروازه‌بان تمام دوران لقب گرفت. او در هر فصلی كه در اولدترافورد پشت سر گذاشت حداقل 12 امتیاز برای تیمش زنده كرد.

برایان رابسون‌



قبل از روی كین، برایان رابسون كلید موفقیت شیاطین سرخ بود. او برای 12 سال رهبر بازی منچستریونایتد بود و او را به بازیكنی تبدیل كرد كه طولانی‌ترین دوره كاپیتانی این تیم را داشته است. اگر به دهه 80 برگردید، متوجه می‌شوید كه مردم، منچستریونایتد را تیمی یك‌نفره می‌دانستند و آن یك نفر برایان بود.
تكل‌های او با زمان‌سنجی فوق‌العاده‌ای همراه بود. او خیلی راحت وارد محوطه جریمه حریفان می‌شد و در مركز اندیشه‌های فرگوسن بود. بقیه بازیكنان همواره در انتظار حركات ویران‌كننده او بودند تا خود را در موقعیت گلزنی ببینند. او در همان زمان هم یك‌هافبك مدرن بود.

پل اسكولز



گرچه او در اولدهم ساخته شد، اما بقیه دوران ورزشی‌اش را در اولدترافورد پشت سر گذاشت. اسكولز قد بلندی ندارد، بسیار ساكت به نظر می‌رسد، اما اكنون یكی از قدیمی‌ترین بازیكنان منچستریونایتد است. او با هوش است، پاس‌های ساده اما موثری می‌دهد و با شوت‌های غافلگیركننده‌اش بیش از یك دهه در تركیب اصلی منچستریونایتد بازی می‌كند. اگر می‌توانست قدرت تكل‌زنی‌اش را بالا ببرد به یكی از بهترین‌هافبك‌های اروپا تبدیل می‌شد.

رود فان نیستلروی‌



روتگروس یوهانس مارتینیوس فان نیستلروی نام كامل اوست! یكی از دلایلی كه فرگوسن اینقدر طولانی در منچستر یونایتد حضور دارد، سلیقه خوبش در انتخاب مهاجم است. فان نیستلروی برخلاف اندی كول، دوایت یورك، اوله گنار سولشر و لویی ساها، یك مهاجم كلاس بین‌المللی بود. این هلندی در حالی كه 150 بازی بیشتر برای قرمزهای اولدترافورد انجام نداد، ‌98 گل به ثمر رساند تا یك ركورد خیره‌كننده از خود بر جای گذارد. او مرد محوطه 6 قدم لقب گرفته بود، چون همیشه در وقت مناسب در جای مناسب بود. او در رئال مادرید هم به پیشرفتش ادامه داد.

كریستیانو رونالدو



بسیار مشكل است كه در كل تاریخ لیگ برتر، بازیكنی را بیابید كه در طول یك فصل تاثیرگذارتر از كریس رونالدوی این فصل باشد. او در 25 بازی 25 گل زده است و این گونه به نظر می‌رسد كسی پیدا نمی‌شود كه بتواند او را متوقف كند. او دریبل‌های بی‌حاصل فصل اول حضورش در منچستر را به دریبل‌های موثر مبدل كرده و كاری كرده كه همه از خود بپرسند: بدون رونالدو، منچستر یونایتد چه كار می‌كرد؟ او بی‌گمان یكی از بهترین بازیكنان حال حاضر جهان است.

رایان گیگز



یك هافبك چپ‌ تكنیكی كه در 10 سال گذشته از عوامل اصلی پابرجا بودن سلطه منچستر یونایتد بر رقبا بوده است. او به عدد قابل ملاحظه 636 بازی برای این تیم محبوب رسیده است. گیگز معمولا در فرم مطلوب است و همیشه بازیكن سریعی بوده است. وی كسی است كه همواره می‌توان به حركاتش اطمینان داشت.

دیوید بكام‌



با وجود انتقالش به رئال مادرید و سپس به لوس‌آنجلس گلكسی و مسائل تبلیغاتی و پرسروصدایی كه اطراف او بوده، نمی‌‌توان فراموش كرد كه او برای منچستر یونایتد چقدر خوب بازی می‌كرد. وی 2 بار نفر دوم رده‌بندی بهترین بازیكن سال از سوی فیفا شد. بكام، كمبود سرعت و توان تكنیكی‌اش را با ضربات آزاد و سانترهای دقیق و كشنده‌اش جبران كرده است. بكام اغلب اوقات یك بازیكن صددرصد بوده؛ اما اگر می‌توانست كمی از وقتی را كه صرف شركت در آگهی‌های تبلیغاتی كرده، صرف فوتبال می‌كرد، بازیكن بهتری می‌شد.

مارك هیوز



او به طور طبیعی بالاتنه قدرتمندی داشت و شوت‌های مرگباری می‌زد و همواره آمار گلزنی خوبی داشت. هیوز استاد زدن ضربات والی یا سرضرب بود. اسپاركی 164 گل در 453 بازی به ثمر رساند. این ولزی موفق بعدها با مربیگری بلكبرن به عنوان بهترین مربی جوان جزیره دست یافت.

وین رونی



وین یک بازیکن کاملا عصبی و ناآرامی است که خیلی از داورهای جزیره روی وی شناخت کامل دارند .او در فوریه 2003 جوانترین بازیكن انگلستان شد، و 4 گلی كه او در چهار مسابقه مقابل سوییس و كرواسی به ثمر رساند كه اون گل زیبا رو از فاصله 25 یاردی ( 22.5 متری) مقابل كرواسی شامل میشود- كافی بود تا سر الكس فرگوسن را برای امضای قرارداد با این گل زن فوق العاده كه از زمانیكه او 14 ساله بوده به دنبالش بوده است متقاعد كند . وین هم اکنون یکی از موثرترین بازیکنان شیاطین سرخ محسوب می شود .
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 0
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 5
  • آی پی امروز : 29
  • آی پی دیروز : 24
  • بازدید امروز : 36
  • باردید دیروز : 30
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 95
  • بازدید ماه : 79
  • بازدید سال : 3,431
  • بازدید کلی : 36,063